RETOUREN

Retourzendingen

Iedereen die werkzaam is in e-commerce kan erover meepraten: retouren. Qua bedrijfsvoering wil je deze natuurlijk tot een minimum beperken. Retouren leveren niets op, maar kosten wel meer tijd dan de verwerking van een reguliere bestelling. De verwerking van retourzendingen is altijd een afwijkend proces en daarmee maatwerk. Omdat de afhandeling van retourzendingen webwinkeliers een hoop zorgen oplevert, biedt Live Logistics de oplossing.

Afhandeling van retouren door Live Logistics

Live Logistics bundelt de processen van diverse webwinkels in één efficiënt en soepel proces. Dagelijks verwerken wij diverse retourzendingen met dezelfde vanzelfsprekendheid als uitgaande bestellingen. Retourzendingen komen centraal bij ons binnen, waarna zij gecontroleerd en geregistreerd worden. Omdat dit bij ons een doorlopend proces is, gedaan door een eigen afdeling, worden retourzendingen direct opgepakt. Wij proberen retourzendingen binnen één dag te verwerken.

Bij de verwerking van retouren, hanteren wij afgesproken processen per webwinkel. Het blijft dus jouw retourverwerking, volgens jouw klantvoorwaarden. Alleen de uitvoering ervan gebeurt door ons. Dat wil niet zeggen dat je er geen controle over hebt. Bij bepaalde gebeurtenissen, zoals het binnenkomen van een retourzending of de afwijking van een product, ontvang je een automatische melding via ons klantportaal. Via datzelfde klantportaal volg je het hele proces op afstand. Zo weet je altijd wat de status is van geretourneerde bestellingen en hoeveel klanten hun bestelling retour sturen.

Pakket retour sturen

Meer weten over retourverwerking door Live Logistics?

Ben je zelf webwinkelier en ben je op zoek naar een structurele oplossing voor de verwerking van retouren of voor andere logistieke processen? Wij gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden.

Wilt u contact met ons opnemen? Live Logistics staat graag voor u klaar.